2015. sze 20.

Fügés finomság kecskesajttal

írta: Rajkai Ági
Fügés finomság kecskesajttal

Őszintén megvallom soha nem szerettem a fügét, habár nem emlékszem arra sem, hogy valaha megkóstoltam volna :) Szerintem gyermekkoromban simán csak kijelentettem, hogy nem szeretem, így soha nem kértem, nem vettem, mondván hogy nem ízlik..

Ezt megtörve, legelőször akkor ettem, amikor elkészítettem, az itt is közzétett, fügelekváros szendvicset brie-vel és sonkával. Ha még nem próbáltátok volna, akkor feltétlenül készítsetek egyet, hiszen ez egy olyan ízbomba, ami kihagyhatatlan. :)

Aztán a minap a barátom szüleitől kaptunk egy kis adag friss fügét, így hazaérve kénytelen voltam szembenézni a ténnyel, hogy így is meg kell kóstolni őket. Csodák csodájára, amit én sem hittem volna, de "nyersen" is megszerettem. Ezután már egyből kombinálni kezdtem hogy mivel is lehetne párosítani. Az eredmény szerintem magáért beszél, próbáljátok ki! :)

Összetevők:

12 érett füge

12 szele pácolt sonka

20 dkg friss kecskesajt

mentalevél

só, frissen őrölt fekete bors

olívaolaj

A fügének távolítsuk el a szárát, majd keresztben, csaknem a tövéig vágjuk be. Fordítsuk el, és vágjuk be újra. Kicsit nyomjuk meg, hogy kinyíljon. A sonkát szeleteljük fel csíkokra és rakjuk félre. A kecskesajtot hintsük meg a felaprított mentalevelekkel, sózzuk, borsozzuk és jól keverjük össze. Rendezzük el a fügét a tálakon és a széthajtogatott fügék közepére helyezzünk egy kis sonkát majd mindegyik tetejére tegyünk egy-egy kiskanál elkevert kecskesajtot. Végezetül hintsük meg olívaolajjal és tálalás előtt 30 percre hűtsük be. 

fuges_finomsag.jpg

Szólj hozzá

előétel