2014. nov 16.

Szilvatorta

írta: Rajkai Ági
Szilvatorta

Amikor betérek egy könyvesboltba mindig a szakácskönyvekhez megyek, és van úgy, hogy egy órát is el tudok ott tölteni. Legszívesebben ilyenkor mindig vennék egy szakácskönyvet, mert mindegyikbe legalább egy jó recept van, amit kipróbálnék. Nincs ez másképp, ha barátokhoz, rokonokhoz megyünk. Ha van időm mindig szétnézek a könyvespolcon és ha találok szakácskönyveket, akkor addig nem nyugszom míg legalább egyet meg nem nézek közülük. Múltkor a barátom szüleinél jártunk, ahol a húgának is viszonylag sok receptkönyve van. Így találtam rá erre a fantasztikus szilvatorta receptre is. Szerintem ez a világon az egyik legegyszerűbben elkészíthető torta, amit még egy kezdő is simán elkészít. És ami a legjobb benne, hogy iszonyat gyorsan össze lehet rakni, és utána csak sütni kell. A fotó is bizonyítja, hogy milyen finom, hiszen mire odaértem, hogy lefényképezzem, már a barátom el is pusztította majdnem az egészet, így csak egy szeletet tudtam megmenteni. :) Jó étvágyat hozzá!

Összetevők:

250 g liszt

125 g vaj vagy margarin

1 tojás

65 g krisztálycukor

1 csipet só

500 g szilva

2 evőkanál kristálycukor a szilvához

A lisztet a sóval, vajjal, tojással és a kristálycukorral összegyúrom. Miután szépen összeállt az omlós tésztánk 10 percig lefóliázva a hűtőben hagyjuk pihenni. Közben a szilvákat előkészítem. Megmosom, eltávolítom a magját és cikkekre vágom. A kerek tortaformát kivajazom és lisztel megszóróm. A  pihentetett tésztát kinyújtom, majd a a tortaformába helyezem, úgy, hogy pereme is legyen. Ezután rárakom a cikkekre vágott szilvát és az előmelegített 180°C-os légkeveréses sütőben kb. 40 percig sütjük. Egyet még ne felejtsünk el: sütés közben rászórni a 2 evőkanál kristálycukrot. (Eredetileg ez  durva szemű kristálycukor kell hogy legyen, de mivel nem találtam, és gondolom méreg drága, maradtam a normál kristálycukornál, amivel szintén nagyon finom.)

 

szilvássüti2.JPG

Szólj hozzá

Sütemény