2014. okt 19.

Az a bizonyos Dubarry Csirkemell..

írta: Rajkai Ági
Az a bizonyos Dubarry Csirkemell..

A Dubarry csirkemellet legutóbb a főiskolán készítettem..Onnan jött az ötlet, hogy ismét megpróbálkozom a "kelvirágos" csirke elkészítésével, hogy a barátom anyukájától kaptunk egy fél karfiolt. Először arra gondoltam, hogy csinálok egy finom karfiol levest, de aztán meggondoltam magamat.. Szerintem nektek is ízleni fog, és nem is olyan bonyolult..

Hozzávalók (4 személyre):

500 g csirkmell

liszt

só, bors

fél fej karfiol

Gratinmártás (1 tojássárgája, 50 ml tejszín, bors, só, 450 ml tej, 60 g liszt, 70 g vaj)

A karfiolt rózsáira szedem, és sós vízben a la dent-ra megfőzőm (nem főzőm teljesen puhára, hanem csak addig hogy roppanós legyen). Eközben a csirkemelleket vékony szeletekre vágom, sózom, borsózom, majd lisztben átforgatom a szeleteket. Forró kevés olajban kisütöm a csirkemelleket, de nem hagyom teljesen átsülni, hiszen megy még majd be a sütőbe. A csirkemelleket egy sütőpapírral kibélelt tepsire rakom, majd ráhelyezem a karfiolokat és végül a gratinmártást. Az egész tetejét reszelt sajttal és egy kis zsemlemorzsával megszórom, majd az előmelegített sütőbe (150°C) a felső rácsra helyezem és addig sütöm, míg a teteje szép aranybarnára pirul.

Gratinmártás: egy serpenyőben a vajat felmelegítem, majd hozzáadom a lisztet és felhabzásig pirítom. A tejet felmelegítem és a lisztes vajhoz hozzáöntöm. Folyamatos keverés mellett ezt felforraljuk, és sóval, borssal ízesítjük (Ez a besamelmártás, a gratinmártás alapja). A tojássárgáját a tejszínnel elkeverem, majd a hőkiegyenlítés módszerével (a szilvalevesnél már olvashattátok :)) beleöntöm a tejszínes tojássárgáját a már elkészült besamelmártáshoz. Végül egy kis vajat még hozzáadok (montírozás), és kevergetve hagyom, hogy szépen elolvadjon. 

 dubary1.JPG

Szólj hozzá

főétel