2015. feb 22.

Bock bisztró

írta: Rajkai Ági
Bock bisztró

Bock Bisztró Pest

A tények:

- többszörös Michelin Guide díj

- Time Out Restaurant Award

- Dining Guide díj

- Gault & Millau stb.

A valóság:

Őszintén megvallom kicsit féltem a Bock Bisztrótól. Hogy miért? Mert talán egy kicsit hagyomány kedvelő ember vagyok, és az ételek újragondolására mindig is furcsán tekintettem, hiszen minek kell újragondolni a rakott krumplit, ha egyszer úgy jó ahogy van. Szóval féltem attól, hogy bennem negatív kritikát hagy maga után a sok díjakkal, elismerésekkel rendelkező bisztró, de be kell valljam, nagyon pozitívan csalódtam mind az étteremben, mind magamban. :).

Ahogy belépek az étterembe egy nagyon hangulatos belső fogad közvetlen kedves pincérekkel. Az aperitif megbeszélése után az étlappal együtt hoznak egy kis magyaros vendégváró falatokat "zsíros kenyér" formájában, ami iszonyatosan finom volt a friss ropogós kenyérrel, lila hagymával és paprikával. Az étlapon felsoroltakon kívül nagyon sok napi ajánlat is van, amik a bárpult fölé függesztett táblákon vannak részletezve. A pincér miközben nézegettük az étlapon lévő kínálatot elmondta, hogy a napi ételek mit takarnak, mi mivel van tálalva és az egyes fantázia nevek mit takarnak, hogyan készülnek. Szerintem manapság nagyon ritka, hogy egy felszolgáló tényleg tudja is az ételeket, hogy mi hogyan készül, mit tartalmaz és azt úgy tudja elmondani, hogy az ételek ízei már szinte érezhetőek a számban.

Végül amit választottam: Zellerkrémleves marinált rántott zellerrel, Hálóban sült nyúltekercs óvári módra, Eckler fánk vaníliával töltve.

Mondanom sem kell, hogy az ételek kifogástalanok voltak, és még az újragondolt óvári módra elkészített nyúltekercs is kivívta az elismerésemet. Ez úgy volt elkészítve, hogy gombás péppel volt töltve (feltekerve) a nyúlcomb és annak a tetején szintén gombás péppel töltött sonka volt ráolvasztott óvári sajttal tálalva. Mellé egy finom rizottót szolgáltak fel. Egyszerűen mennyei falatok voltak, és csak sajnálni tudtam, hogy a bendőm hamarabb megtelt, mint ahogy a tányéron tálalt hús elfogyott volna.

A társaságban volt egy nagyon bátor jelentkező, aki a pincér által javasolt 3 különleges fagylaltot rendelte desszertként, de természetesen mindenki evett belőle, hiszen a különlegessége és a tálalása mindenkit arra késztetett.

A fagylaltok: baconös, dohányos és kolbászos egy kis pirospaprikával.

A tálalás: mindegyik fagylalt egy-egy petri csészében tálalva.

Nekem, annak ellenére, hogy nem dohányzom, a legjobban a dohányos ízlett, ami megvolt bolondítva egy kis kávéval. Ízre legelőször a minőségi kávé ízét és illatát éreztem, majd amikor lenyeltem, előjött az a bizonyos erős dohány íz. Ha muszáj lenne dohányt fogyasztani, akkor biztos inkább tonna számra ezt enném, minthogy rágyújtsak.

Egy szó, mint száz, aki teheti, mindenképpen legalább egyszer foglaljon asztalt a Bock Bisztóba, hiszen finomabbnál finomabb ételek várják hangulatos belsővel és kedves segítőkész pincérekkel. Garantálom, hogy jól lakottan és elégedetten fogtok távozni. 

 

 

Szólj hozzá

étteremkritika Bock Bisztró