2015. máj 25.

Sajtos-Paprikás Tonhalkrém

írta: Rajkai Ági
Sajtos-Paprikás Tonhalkrém

Bevallom sosem voltam az a nagy halas. Szeretem, de módjával. Eddig itthon még nem készítettem halas ételt, mivel a barátom sem egy nagy rajongója a vízi herkentyűknek. Olyannyira, hogy eddig még meg sem ette. Aztán 2 éve történt valami Angliában. Akkoriban az egyik legjobb barátnőm kint dolgozott, és amikor Londonban voltunk, meghívott minket egy igazi angol teadélutánra a Sohoban. A szendvicsek között volt lazacos is, amit a barátom megkóstolt és csodák csodájára ízlett neki. A következő alkalom, amikor halat evett az tavaly volt a céges karácsonyi vacsorájukon. Hazajött és szinte az volt az első mondata, hogy evett afrikai harcsát és hogy milyen finoman elkészítették. A második meg az, hogy persze én is csináljak olyat. Én, csak azért is egy másik hallal is próbálkoztam, méghozzá a tonhallal melegszendvics formájában. Szerencsére a hatása megvolt, ízlett neki, így átmentem a rostán és megkaptam az engedélyt további tonhalas melegszendvicsek gyártására. :)

Összetevők (2 adaghoz):

200 g konzerv tonhal

1/2 csokor újhagyma, apróra vágva

4 evőkanál majonéz

6 vastag szelet magos vagy teljes kiőrlésű kenyér

50 g cheddar sajt, durván lereszelve

Nagy csipetnyi pirospaprika

Frissen őrölt fekete bors

A tonhalat csepegtessük le, öntsük át egy tálba, és keverjük össze az apróra vágott újhagymával és a majonézzel. Ízesítsük sóval és rengeteg frissen őrölt fekete borssal.

A kenyér mindkét oldalát pirítsuk meg, aztán kenjük meg a tonhalas keverékkel, egészen a széléig. Szórjuk rá a durvára reszelt sajtot és tegyük a grill alá. Addig süssük, amíg a sajt bugyborékolni kezd. Vágjuk félbe, hintsük meg pirospaprikával és tálaljuk.


sajtos-paprikas_tonhalkrem1.jpg

Szólj hozzá

reggeli szendvics