2014. okt 07.

Sokmagos kenyér

írta: Rajkai Ági
Sokmagos kenyér

A Culináris-nak ezelött pár évvel voltak még főzőtanfolyamai, és többek között én is részt vettem egy péksüteményes esten. Ott tanultam el ezt a receptet, ami szerintem nagyon egyszerű és nagyon finom, csak egyetlen hátránya van... Hogyha nem te akarod összekeverni a lisztkeveréket, akkor a Culináris boltban tudod csak hozzá megvenni a "sokmagos" lisztkeveréket. Szerintem megéri, hiszen így biztosan egy tökéletes kenyeret fogsz kapni és nem kell kísérletezgetni az arányokkal.

Sokmagos Kenyér (500 g)

500 g Wessex Mill hatmagvas kenyérliszt

1,5 evőkanál olivaolaj

30 g friss élesztő

300 g langyos víz

1 evőkanál cukor

1 teáskanál só

Cukrot a langyos vízzel összekevered, majd belerakod a szétmorzsolt élesztőt. Amíg ez felfut, addig egy tálba kiméred a lisztet, hozzáadod az olívaolajat és az 1 teáskanál sót. A felfutott élesztőt hozzáadod a lisztes keverékedhez és a kézi mixer dagasztólapátjával összedolgozod körülbelül 5 perc alatt. Akkor jó, ha már a tészta az edény falától elválik. Ezután letakarva hagyod, hogy kb. kétszeresére megkeljen a tésztád. Miután megkelt, egy lisztes felületre kiborítva a kezeddel egy picit átgyúrod (tényleg csak egy picit! :)), megformázod és szintén letakarva hagyod megint kicsit pihentetni a tésztát, hogy szépen megint megkeljen. Ha másodszorra is megnőtt, akkor még egyszer gyorsan átgyúrod és megformázod, de ezúttal a sütőpapírral kibélelt tepsire rakod, és egy éles kés hegyével a tetejét bevagdosod. Miután megkelt, meghinted egy nagyon picike vízzel és mehet is a 210 °C-ra előmelegített sütőbe. Légkeveréses fokozatban szerintem olyan 50 perc alatt meg is sül. Úgy tudod ellenőrizni, hogy megsült-e a kenyér, hogy egy éles recés kést a közepébe beleszúrsz és ha a kés hegyén nem ragadt rá a tészta és ha kívülről is szép ropogósnak tűnik a kérge, akkor elkészült. 

Sokmagos_kenyér.JPG

Szólj hozzá

péksütemény