2014. sze 07.

Padlizsános csirkemell

írta: Rajkai Ági
Padlizsános csirkemell

Ezt a receptet, ha talán lehet ezt mondani, nagyjából én találtam ki. Úgy indult, hogy a piacon egész jó áron láttam szép padlizsánt. Meg is vettem, annak ellenére, hogy tudtam padlizsánkrémet sajnos nem tudok belőle készíteni, mert villanytűzhelyem van. Gondoltam majd valami lesz belőle. Amikor elérkezett a "nagy nap", hogy a padlizsánt elkészítsem, nézelődtem az interneten, hátha ráakadok valami isteni finom receptre. Voltak jók is, de nem volt itthon paradicsomkonzerv, meg egyéb különlegesebb fűszer amiket írtak a receptekben. Így jött a saját alkotás ötlete egy két internetről szedett inspirációval. Meglepő módon nagyon jól sikerült. Egyszerű, kb. 30 perc az előkészítés és 50 perc a sütés. Bízom benne, hogy Ti is kipróbáljátok, és ízleni fog. :)

Összetevők - 4 személyre:

1 db nagyobb padlizsán

500 g csirkemell filé

bors

1 teáskanál rozmaring

1 teáskanál oregánó

5-6 db közepes érett paradicsom

olaj

1 kis fej vöröshagyma

reszelt sajt (többféle is lehet, én azt szoktam belerakni, ami itthon van. :) pl.: trapista, füstölt, edami - akár vegyesen is)

A padlizsánt vastagabb (egy ujjnyi) szeletekre vágom, megsózom és félre rakom. A csirkemellet is szép vékony szeletekre vágom sózom, borsozom. Serpenyőben olajon a padlizsán karikákat kicsit elősütöm. Szerintem 1-1 perc mindkét oldalának elég is, hiszen majd a sütőben úgyis tovább fog sülni. Fontos, a padlizsán sajnos nagyon szereti az olajat, így mindig utána kell kicsit önteni (legalábbis a villanytűzhelynél ez a helyzet). Miután a padlizsán elkészült, a csirkemelleket is kicsit megsütöm. Tényleg csak egy picit, mert nem szabad, hogy kiszáradjon a csirkemell. Mikor az egyik oldala már fehér lett, már fordítom is meg a csirkemellet. Ha az az oldala is fehér, már veszem is ki, nem számít, hogy a belseje még nem sült meg. A paradicsomokat és a hagymát is karikákra vágom, és az egy-egy teáskanál fűszert összekeverem. Ezután veszünk egy hőálló tálat és szépen összerakom a már félig elkészített zöldségeket, húst. Először az aljára rakok egy sor padlizsánt, majd  csirkemell következik, míg végül a paradicsom, hagyma és a fűszer. Ezt addig ismételjük meg, míg el nem fogynak, majd padlizsánnal "zárom" le az egészet. A reszelt sajtot a tetejére szórom, és már mehet is be a sütőbe. 150-200 °C - os sütőben szép lassan megsütöm. Mivel a padlizsán sok olajat vett fel, ezért azt sütés közben sajnos ki is engedi. Én ezt, tudom nem szép, de leöntöm róla sütés után, hogy ne legyen annyira zsíros. Végül a padlizsános csirkéhez rizst főzök és azzal tálalom.

padlizsanoscsirke1.jpg

 

 

 

Szólj hozzá

főétel