2014. nov 01.

Chess Étterem

írta: Rajkai Ági
Chess Étterem

www.chessrestaurant.hu

Amióta a belvárosban lakunk, szinte nem telt el úgy egy hét, hogy ne sétáljak el a Chess étterem mellett. Ez egy picike étterem, de annál hangulatosabb. A hely, a Queens Court Hotelhez tartozik, de saját külső bejárattal is rendelkezik. Azért tetszett meg kívülről, mert nagyban hasonlított ahhoz a helyhez ahol anno Franciaországban a fél éves gyakorlatomat töltöttem. Ez is olyan 30-35 vendéget tud egyszerre befogadni, hangulatos letisztult belső dizájn, kedves pincérek, és ami a legfontosabb francia konyhájuk van :).

Ezek után, a tavalyi karácsonyra egy vacsorameghívást kaptam a barátomtól, hova máshova, mint a Chess étterembe. :)

Május 1-ére foglaltunk asztalt este 7 órára. Mikor megérkeztünk nagyon kedvesen fogadtak és egy szép kétszemélyes asztalt kaptunk. Hangulatos egy szál virág és gyertya volt az asztalon. Az étlap teljesen jó, pont elég választék, se nem sok, se nem kevés. Az étlapot, ahogy megfigyeltem kétszer változtatják az évben. Mi már a tavaszi-nyári választékból szemezgethettünk, de emellett természetesen volt még chef ajánlat is. Miközben válogattunk az ételek között a pincér felszolgált egy "vendégváró" levendulás pezsgőt, ami az étterem ajándéka volt.

Előételnek egy kardhal carpacciot, főételnek kacsamellet, míg desszertnek csokoládé soufflét kértem. Az ételek nagyon finomak voltak, csak egyetlen egy hiba csúszott a "gépezetbe". Sajnos nekem rossz főételt hoztak ki. Kacsamell helyett pisztáciás kacsacombot kaptam rizottóval, ami szintén ízletes volt, csak már ugye a finom kacsamellre felkészültem, és így csalódásként ért a főétel. Mikor szóvá tettem, akkor a pincér kedvesen elnézést kért, én mondtam neki hogy, most már mindegy, jó lesz ez is természetesen, de a hibájukat beismerve, ajándékként hoztak egy-egy ajándék pálinkát. A menü zárásaként, a számlához még mini édes falatokat is adtak. 

Én az ilyen étteremre mondom azt, hogy ez igen, ezt nevezzük vendéglátásnak és étteremnek! Ezek a kis apróságok, figyelmességek az esetlegesen becsúszó hibákat is feledtetik az emberrel, és teszik felejthetetlenné az élményt. Ekkor érzed azt, hogy igen, te vendég vagy és szeretnek..Megkaptam mindent amit Franciaországban, a gasztronómia őshazájában, láttam és tanultam. Az ilyen tölti el melegséggel a szívemet, és hoz újból késztetést arra, hogy igenis van létjogosultsága itthon az álmomnak és hogy ne tegyek le arról, hogy egyszer én is nyithatok egy vendéglátó egységet, ahol én is ilyen örömöt tudok szerezni a vendégeimnek és mindenki boldogan és visszatérő szándékkal távozik.

Szólj hozzá

étteremkritika Chess Restaurant